Drukuj
Kategoria: The American Cup
Odsłony: 535

The Saint Louis Chess Club z dumą zaprezentował zupełnie nowy turniej, American Cup, z ekscytującym i rzadkim formatem podwójnej eliminacji. Ten nowy turniej sprowadził światowej klasy mistrzów szachowych do szachowej stolicy Ameryki, aby rywalizować w zaciętej walce o 300 000 $ nagrody pieniężnej. Dzięki formatowi podwójnej eliminacji American Cup jest kombinacją ekscytującej gry w szachy, oszałamiających niepokojów i epickich powrotów.

American Cup odbył się w dniach 20-30 kwietnia 2022.Regulamin

Format: American Cup („Wydarzenie”) to dwa turnieje, każdy 8-osobowy turniej pucharowy z podwójną eliminacją.

Punktualne przybycie: Oczekuje się, że gracze przybędą do swojej partii. Gracze, których nie ma przy swojej szachownicy na początku każdej rundy, mogą otrzymać grzywnę w wysokości 1000 $, która zostanie odjęta od ich nagrody za każde zdarzenie. Gracze spóźnieni o więcej niż 30 (trzydzieści) minut na rundę przegrywają tę rundę. Gracze, którzy wycofują się lub przegrywają partię walkowerem, nie mogą otrzymać żadnej nagrody pieniężnej.

Nie ma remisów: zasada „nie ma remisu” będzie obowiązywać przez całe wydarzenie, w tym wszystkie mecze dogrywek. Żaden gracz nie może oferować ani akceptować remisu. W przypadku żądania remisu zgodnie z Artykułem 9.2 Przepisów Szachowych FIDE (trzykrotne powtórzenie) lub zgodnie z Artykułem 9.3 Przepisów (zasada 50 ruchów), gracze muszą poprosić jednego z Arbitrów Zawodów o zweryfikowanie żądania remisu.

Kojarzenia i punktacja

Każda runda składa się z dwóch partii, po których następują partie dogrywki, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Gracze zostaną sklasyfikowani, a numery par przypisane od 1 do 8 na podstawie ich klasycznego rankingu FIDE w kwietniu.

Wszyscy gracze z takim samym rankingiem są wymienieni alfabetycznie według nazwiska.

W pierwszej rundzie gracze zostaną sparowani 1 z 8, 2 z 7, 3 z 6 i 4 z 5.

Jeśli gracz przegra mecz, przechodzi do drabinki eliminacyjnej. Jeśli gracz przegra drugi mecz, zostanie wyeliminowany z turnieju.

Kontrola czasu

Klasyczna kontrola czasu powinna być rozgrywana w dziewięćdziesięciu (90) minutach plus trzydzieści (30) sekund od pierwszego ruchu (G/90+30).

Szybka kontrola czasu powinna być rozegrana w ciągu dwudziestu pięciu (25) minut plus dziesięć (10) sekund od pierwszego ruchu (G/25+10).

Kontrola czasu play-off powinna być rozegrana w dziesięć (10) minut plus pięć (5) sekund od pierwszego ruchu (G/10+5).

Wszystkie standardowe partie w drabince mistrzostw będą rozgrywane w klasycznej kontroli czasu.

Wszystkie standardowe mecze w drabince eliminacyjnej powinny być rozegrane w szybkich kontrolach czasu.

Wszystkie mecze play-off powinny być rozgrywane w szybkich kontrolach czasu.

Jeżeli mecz 14 (zwycięzca drabinki mistrzowskiej vs. zwycięzca drabinki eliminacyjnej) zakończy się wynikiem remisowym, obaj gracze rozegrają szybki mecz skladajacy się z dwoch partii, po którym nastąpią partie play-off (jeśli to konieczne).

W przypadku remisu w meczu indywidualnym, zawodnicy będą walczyć w dwoch partiach play-off. Jeśli dwupartiowy mecz play-off jest nierozstrzygnięty, gracze wezmą udział w grze Armagedon z losowanymi kolorami. Gra Armageddon jest zdefiniowana w następujący sposób: Białe otrzymują 5 minut, a czarne – 4 minuty. Czarne zostają ogłoszone zwycięzcą, jeśli partia zakończy się remisem.

Uczestnicy